Etapa 0 (0-2026): Camí de l’Ebre: Casa – Tudela (22/05/26)

TORNO!!!💪🏽
Pell de gallina sols d’escriure això🫣😅

Extrany d’entendre…però és com tornar a casa, a la meva casa, a la meva zona de confort, on jo estic còmode, on jo he crescut com a persona, on jo he valorat petites grans coses…on jo m’he fet gran….on jo he aprés…a VIURE!!😍🥰

Doncs res, divendres, treballo…i a migdia…cap on vaig deixar el camino des de casa…Va ser a Tudela

Vaig en poc pes a la motxila, tant en la física i en la mental. En molt poc, de fet, mai en tant poc
Any de canvis, segurament de molts canvis
I vaig en la ilusió de sempre
Demà arranco i caminaré fins dissabte de l’altra setmana
Me dessitjo BUEN CAMINO
Sé que el tindré

Nit abans preparo la motxila, menys ja no puc portar

Me sobra motxila al montar-la…i pes…minims de minims

És divendres, treballo fin migdia, despedides, i cap all’a
Foto de rigor a l’ascensor

Faig sempre la foto aquí, perquè quan apreto el botó a l’ascensor de baixar cap al cotxe…ÉS EL MOMENT QUE COMENÇO EL CAMINO!!!

Pos res…al lio….3h i algo més i ja estic a Tudela
Ola de calor (com l’any passat…mateixa setmana)…36 graus a les 19h de la tarde
Arribo a l’alberg. És un nou. El de sempre no està operatiu.

Vaig a Sancho el Fuerte, a l’altra banda de Tudela
Deixo el cotxe ben aparcat…fins diumenge q ve estarà esperant-me
Faig checking. Tot automatitzat. Albergue moooolt nou i modern. Deixo un video

Truco a Cristian, el noi de l’alberg, simplement per felicitar-lo, per lo nou i net q te l’alberg. Me dona les gràcies. Superagraït me diu que està.
Molta calor. Casi les 20h de la tarde i encara a 35graus

Vaig a la Catedral. a es veuen senyals de que és lloc de Camino…

Ja a Catdreal….quina fresqueta…brutal com construien fa 500anys!!!

Doncs això: Tudela té Catedral, i presbiteri mès xulo tenen

Nota: L’espai situat darrere de l’altar major en una catedral, on es troben els seients dels sacerdots i el bisbe, s’anomena presbiteri o absis. Les àrees i elements específics on s’asseuen són els següents: La Seu o Càtedra: És la cadira principal i més important. Si es tracta d’una catedral, la cadira específica del bisbe s’anomena càtedra (d’aquí el nom «catedral»). La Cadireta del Cor: És el conjunt de seients de fusta (generalment tallats i decorats) disposats al voltant de l’altar oa la nau central, on s’asseuen els sacerdots i canonges per cantar els salms o el cantó. l’espai físic i passadís obert que queda immediatament a l’esquena de l’altar major s’anomena transaltar

Molt gent. Celebren les confirmacions de Tudela d’este any. Molta gent. Tots wapos i mudats. Quina gràcia.

I ja a la plaça de Los Fueros.

Una plaça molt xula, on fa 10 anys que vaig vindre, fent el camino en familia i amics

Família….

…i en amics (i família)

Res d’això queda
Ni amics ni aquella família.
Gens de pena.
Al revés
Tot canvia i tot evoluciona. La vida (justament com en el camino) va evolucionant i te porta allà on te toca…segur…estic convençut!!
I estic segur que me porta allà on me té que portar…i tot haurà segut un aprenentatge per madurar per arribar on me toca arribar…segur!!!

Jo també faig en meu camí en la meva vida

I ja vinet…i re-vinet a la plaça.

Moment relax. Moment…uffff….ja estic aquí!!

Tinc reserva al Choko de Remigio: Sol Repsol i especialitzat en verdures…començo ja en homenatge gastronòmic

Tudela presumeixen com la capital de les verdures
Pos res, cap allà a tastar lo millor q han creat

Wauuuu!!!
Gran experiencia

A la mateixa plaça de Los Fueros: Hotel Remigio, empresa familiar des de 1800 i pico, on tenen el restaurant clássic, i el “divertimento” del Choco
M’atén Juan, un dels dos germans on segueixen la tradició
Juan és un enamorat dels vins, tenen més de 900 referències…evidentment…millor puesto aquí no existeix
Faig el menú degustació curt: tot de verdures, fins al postre
No té maridatge però si una extensa carta a copes.
Anem pactant la copa a cada plat

Tot en Corabin, m’obri autèntiques xuxeries: espumòs de ganatxa navarra, fino vell pero vell i exclussiu, un albariño d’Uruguai, un Jura, un rosat exclussiu d’aquí
Un autèntic regal: Juan, muchas gracias, muy agradecido por tu hospitalidad
I la cuina: molt tècnica, en molta llògica, en història, en alma.

Copio/pego l’entrada que he fet al restaurant en les fotos

Sopar espectacular al Choko de Remigio @hr_remigio, un menú degustació on les verdures són les protagonistes, que varia depenent de la temporada i recollida de cada producte, cuidant al màxim la combinació de sabors, aromes i textures, recollits majoritàriament de la seva pròpia horta.

Negoci familiar (Hotel, restaurant tradicional i el gastronòmic) de moltes generacions
A més amb una bodega amb més de 900 referències.
Juan, un dels dos germans, i amant del vi, me va atendre en sala
Un autèntic regal les popostes de copes que em va oferir. Gracias Juan por tu amabilidad y por esa selección

MENÚ “SÍNTESI”

APERITIUS

1️⃣🍽️Melissa, faves i menta / Chia, baba ganuix i tàperes.

2️⃣🍾un espumós de garnatxa de Navarra

3️⃣🍽️Bunyol de carbassa i roquefort / Croqueta de trompeta de la mort, quinoa i formatge del Roncal / All tendre fregit.

4️⃣🥂un fino vell d’una saca de 2012

5️⃣🥖Pa, oli i mantega de productors locals

PRINCIPALS

6️⃣🍽️Carxofa, pistatxos i estragó.

7️⃣🥂un Albariño…d’Urugay

8️⃣🍽️Cebetes i formatge Roncal.

9️⃣ 🍽️Espàrrecs rostits.

🔟 🥂un Jura (sobren explicacions)

1️⃣1️⃣🍽️Menestra “Carramurillo”.

1️⃣2️⃣🍷un rosat en fusta de petita produccio DO Navarra

1️⃣3️⃣Ou, patata i pebrot cristal.

POSTRES

1️⃣4️⃣🍨Cogombre, api, menta i gin fizz.

1️⃣5️⃣🍦Lionesa d’espàrrec i vainilla.

1️⃣6️⃣Petit fours.

1️⃣7️⃣El Choko de Remigio

1️⃣8️⃣el mestre Juan i mimenderenda

I ja cap a l’aberg
Etapa zero del camino: comecem be, moooolt be!!! 🥳💪🏽
BONA NIT!!!!
(alberg enorme i jo tot sol…jeje)

Feu un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Ves al contingut